Name-day: Marka, Wiktoryny and Zenona

Showlanguage selection

Wyjazd uczniów SP w Potęgowie do Karlskrony

17.06.2019

W dniach 30.05 – 01.06.2019r. uczniowie Szkoły Podstawowej w Potęgowie z klasy 5b i 7a wzięli udział w wycieczce do Karlskrony w Szwecji. Wycieczka to nagroda za cały rok ciężkiej pracy, ale również nagroda za wyróżnienie, jakie zdobyła klasa 7a w konkursie „Szwecja z klasą”.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od zbiórki koło szkoły. Sprawy organizacyjne przebiegły bez zakłóceń i mogliśmy udać się w podróż.  W porcie w Gdyni czekał na nas prom Stena Line, którym popłynęliśmy do Szwecji. Byliśmy ciekawi, czy nie dopadnie nas choroba morska . Mieliśmy szczęście, bo pogoda nam dopisała.

Rano dotarliśmy do  Karlskrony . Razem z przewodnikiem odwiedziliśmy najbardziej znane miejsca: m.in.: Kościół Admiralicji, Marinmuseum– Muzeum Marynarki Wojennej oraz pomnik Rosenboma. Dowiedzieliśmy się dużo o mieszkańcach Szwecji, o ich kulturze, przyzwyczajeniach, nawykach i mentalności, spróbowaliśmy szwedzkiej czekolady i innych smakołyków. Zakupiliśmy również pamiątki. Uwieczniliśmy te niezapomniane chwile mnóstwem zdjęć, również z flagą z herbem Gminy Potęgowo.

Niestety, wszystko co dobre, szybko się kończy. Ani się nie obejrzeliśmy, a już musieliśmy wracać. Przy okazji mieliśmy okazję przejechać się szwedzką komunikacją miejską. Autobus nr 6 zawiózł nas do samego portu. Tam  wsiedliśmy na prom i wypłynęliśmy w drogę powrotną do Gdyni.

Wracaliśmy 1 czerwca w  Dzień Dziecka. Z tej okazji nie mogło zabraknąć po drodze Mc Donalda. Wszyscy byli zadowoleni i uśmiechnięci.  Podczas wyjazdu doznaliśmy wielu emocjonujących przeżyć, które na długo pozostaną w pamięci.

Dziękujemy wszystkim, którzy pomagali nam w organizacji tego wyjazdu.

Opiekunowie- Aldona Zganiacz, Marta Litwin, Edyta Malek, Dorota Weiwer

Kalendarz wydarzeń

Mo Tu We Th Fr Sa Su

Nadchodzące wydarzenia

W chwili obecnej, brak nadchodzących wydarzeń.