
Zmiany w obsłudze rejestru CEIDG i nowe wzory formularzy od 13 grudnia 2021 r.
Od dnia 13 grudnia 2021 r. Ministerstwo Rozwoju i Technologii wprowadza zmiany w obsłudze rejestru Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Zmiany wiążą się również z publikacją nowych wzorów formularzy CEIDG.
Co się zmieni?
- Sposób obsługi przedsiębiorców w CEIDG,
- Przeniesienie usług elektronicznych dla przedsiębiorców, tj. usługi założenia działalności gospodarczej, zmiany danych, zawieszenia, wznowienia i zamknięcia działalności gospodarczej ze strony ceidg.gov.pl na serwis Biznes.gov.pl,
- Wprowadzenie nowych wzorów formularzy, instrukcji oraz zaświadczeń:
- Wszelkie informacje są dostępne na stronie Akademia.biznes.gov.pl [1] zakładka
Integracja serwisów CEIDG i Biznes.gov.pl jest jednym z efektów projektu UE pt.: „Konto przedsiębiorcy – usługi online dla firm w jednym miejscu”, którego celem jest uproszczenie formalności podczas zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. Jego celem jest ułatwienie firmom dostępu do niezbędnych informacji i e-usług, bez potrzeby rejestracji w kilku serwisach.
Już dziś przedsiębiorca, który posiada lub założy konto na Biznes.gov.pl, może w nim sprawdzić swój wpis do rejestru CEIDG i dokonać zmian we wpisie bez potrzeby odwiedzania rejestru ceidg.gov.pl [2]. Dzięki tej zmianie przedsiębiorca zyska jedno Konto do sprawdzania powiadomień, statusów i historii realizowanych przez siebie spraw urzędowych, również tych, które dotyczą rejestru CEIDG.